هوالرزاق *09187639536 بارکشی نیسان وانت

بارکشی نیسان وانت به تمام نقاط کشور اراک قم تهران اصفهان شیراز مشهد همدان کرمانشاه فراهان فرمهین و .... باربر نیسان وانت کرایه

هوالرزاق *09187639536 بارکشی نیسان وانت

بارکشی نیسان وانت به تمام نقاط کشور اراک قم تهران اصفهان شیراز مشهد همدان کرمانشاه فراهان فرمهین و .... باربر نیسان وانت کرایه

هوالرزاق      *09187639536    بارکشی  نیسان وانت

بسم الله الرحمن الرحیم
وانت بار نیسان به تمام نقاط کشور اراک قم تهران اصفهان شیراز مشهد همدان کرمانشاه فراهان فرمهین باربر نیسان وانت کرایه مناسب شاید ؟؟!! توکل بر خدا سعی میکنیم انصاف داشته باشیم
. به هر جا که میخوای !!؟؟ بار کشی با وانت نیسان در جاده ها ی شهرستانی و بین استانی
09187639536
vanetbar@vatanmail.ir

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

پیوندها

۱۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

 

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش گفت: نقطه قوت کلاس غدیر ابعاد کوچک آن است که قابل کشف و رهگیری نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۲۸
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۹ ، ۰۰:۲۰
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران

 

امروز با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا از ۳۰ داروی جدید شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین (تیپیکو) رونمایی شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی صبح امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا از ۳۰ داروی جدید شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین(تیپیکو) رونمایی شد.همچنین  وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از طریق ویدئو کنفرانس  در جریان اقدامات ارائه شده از سوی شرکت دارویی کلر پارس در تبریز (تولید  کننده مواد اولیه محلول ضدعفونی کننده )، شرکت دارویی اکسیر در بروجرد ( تولید کننده داروی هیدروکسی کلروکین برای مبارزه با کرونا )و توزیع داروپخش در اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید این مجموعه دارویی 30 محصول جدید دارویی را به بازار دارویی کشور عرضه کرده است ادامه داد: این بخش توانسته  50 میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارو برای اقتصاد کشور را داشته باشد.

وی افزود : علاوه بر اینها  مجموعه دارویی شستا توانسته  به حوزه تولید100 قلم دارویی که در کشور تولید می شد ورود  کرده و آنها را به بازار عرضه نماید .

شریعتمداری گفت : امروز همچنین از شرکت توفیق دارو  و خط تولید دارویی که قبلا توسط رژیم صهیونیستی تولید می شد و مورد استفاده بیماران ام اس قرار داشت بازدید کردم، امروز خوشبختانه در این شرکت، داروی تولید شده  توانسته صرفه جویی قابل توجهی در این حوزه داشته باشد . 

وی تصریح کرد : این اقدام ارزشمند و این قدمهای بزرگ یقینا" در سایه تلاش متخصصین و دانشمندان ایرانی و در سایه انگیزه خدمت آنان  به ملت ایران برداشته شده است . 

شریعتمداری افزود : امروز در مجموعه هلدینگ دارویی تامین نیز شاهد جوانگرایی نخبگان به عنوان یکی از پایه های تغییر استراتژیک نظام مدیریتی کشور  هستیم که موجب تحولات اساسی در فعالیتهای این مجموعه شده است.  

وی ادامه داد: در واقع این مجموعه هلدینگ در ادامه مدیریت آقای رضوانی فر و همچنین دکتر فرهت توانسته سطح فروش خود را افزایش داده و جهش های خوبی در حجم تولید و در میزان سود داشته باشد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : این مجموعه توانسته در سالهای رکود با 90 درصد افزایش سود آوری رکوردهای خوبی را نیز ثبت کند . باید اذعان داشت هرجا که از نیروی جوان کارآمد نخبه برای اداره کشور استفاده کرده ایم سود برده ایم. به نحوی که انگیزه ، نشا ط ، ابتکار و خلاقیت جای خود را باز کرده و کشور را چند قدم با سرعت به جلو برده است .

وی در ادامه در خصوص اقدامات این وزارتخانه در بحث مبارزه با ویروس کرونا  از سوی مجموعه های وابسته به این وزارتخانه نیز گفت : از ابتدای ورود این ویروس منحوس به کشور ماموریت ویژه ای به مجموعه هلدینگ دارویی تامین  و همه شرکتهایی که در حوزه شیمیایی در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  فعالیت داشتند داده شد. 

وی افزود : مجموعه های هلدینگ دارویی تامین  توانستند با گسترش خطوط تولید در زمینه تولید مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح در اندازه های گوناگون قدم های خوبی بردارند . در همین زمینه امروز شاهد تولید بیش از 3 میلیون لیتر مواد ضد عفونی کننده سطوح و دست در مجموعه شستا هستیم. همچنین این مجموعه برای مواد اولیه تولید داروهای موثر برای ویروس کرونا و داروهایی که آثار این ویروس منحوس را در بدن انسان به حداقل ممکن کاهش دهد ورود کرده اند و مواد اولیه تولید این دارو  در این مجموعه به میزان بیش از 6  تن  که نیازهای اولیه قابل ملاحظه ای از تولید دارو را برآورده می کند تامین کردند . 

وی افزود : علاوه بر این  با تولید نزدیک 5/5 میلیون قرص کلروکین  از سوی شرکت های دارویی شستا  این تعداد قرص در اختیار شبکه دارویی کشور قرار گرفت . همچنین امروز این مجموعه با تغییر خطوط تولید در حال تولید داروهای ضد عفونی کننده دست و سطوح هستند . 

وی با قدردانی از تلاشهای انجام شده از سوی کارکنان این مجموعه افزود : این اقدامات علاوه بر ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت های یاد شده  درحوزه فعالیت های مختلف اقتصادی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است  و به عنوان مسئولیت اجتماعی در کمک به مردم است که فعالیت اساسی دارند . 

شریعتمداری افزود : سازمان تامین اجتماعی هم اکنون با در اختیار داشتن 330 مرکز درمانی طی این ایام در خدمت همه مردم کشور بوده و بیش از 11 هزار نفر در این  ایام در بیمارستانها و مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی بستری شده اند و بخش قابل ملاحظه ای  از این جمعیت بستری  شده به لطف الهی با درمان  یا با تشخیص عدم ابتلا به بیماری ویروس کرونا از بیمارستان مرخص شده اند . 

امهال بدهی مالیاتی شرکت ها و بنگاههای تولیدی برای صیانت از اشتغال موجود

وی در خصوص برنامه هایی که برای مشاغل آسیب دیده از کرونا تدوین شده است نیز گفت : دولت از روزهای اولیه ورود این ویروس به کشور نسبت به شناسایی تبعات اقتصادی آن اقدام کرده و در همین زمینه هم ستاد ویژه ای را در کنار ستاد ملی کرونا که مسئولیت آن با رییس جمهور است ایجاد کرد . در این ستاد تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد . از جمله آن می توان به امهال بدهی مالیاتی شرکت ها و بنگاههای تولیدی برای صیانت از اشتغال موجود  و جلوگیری از بهم خوردن نابسامانی در وضعیت مالی شرکت ها اشاره کرد. 

وی افزود : تلاش شد که با امهال بدهی های بانکی آنها و جلوگیری از اعمال برخی از تنبیهات برای کسانی که دارای اسناد تجاری غیر قابل پرداخت در طول ورود این بیماری هستند  بنگاهها شرایط بهتری  برای اداره شرایط خود را داشته باشند و در نتیجه از اشتغال کارگران موجود صیانت شود . همچنین در ادامه وضعیت موجود  دولت بدلیل ضرورت و به ناچار برخی از فعالیتهای اقتصادی را تعطیل کرد .

اختصاص 75 هزار میلیارد تومان منابع به کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا 

وی تصریح کرد : در همین زمینه هم  10 رسته فعالیت که به ناچار تعطیل شده بودند و  خود همین ده رسته بیش از 40  زیر مجموعه را شامل می شد که شناسایی کردیم . 

شریعتمداری افزود : در دوبخش  به ستاد مذکور  پیشنهاداتی را ارایه  کردیم.  ابتدا آنهایی را  که دولت رسما تعطیل کرده و آنهایی  که آثار بیماری کرونا  فعالیت آنها را به حداقل رسانده  قرار شد هردو اینها و از طریق تامین منابع بانکی و شیوه ای که بانک مرکزی اتخاذ کرده و با در نظر گرفتن 75 هزار میلیارد تومان منابع از آنان حمایت شوند.

تمهیدات دولت برای  حمایت از اقشار آسیب پذیر

وی افزود: علاوه بر این  ، دولت تمهیداتی را در زمینه حمایت از اقشار آسیب پذیر که سه گروه از جامعه را شامل می شد اتخاذ کرد . این گروهها شامل کسانی بودند که با درآمد محدود غیر ثابت در کف فعالیتهای اقتصادی کشور قرار دارند و در هیچ کجا بیمه نیستند و در هیچ مرکزی از آنان ثبت نام به عمل نیامده و تحت پوشش هیچ مرکز حمایتی مثل بهزیستی و  کمیته امداد قرار ندارند.

شریعتمداری افزود: نزدیک به 1 میلیون و 200 هزار خانوار برآورد شدند که حدود 3 میلیون نفر هستند که به ازای خانوارهای یک نفره تا 6 نفره و بالاتر  از 200 تا 600 هزار تومان در اسفند ماه و به میزان 350 میلیارد تومان به کارت یارانه آنان واریز شد . 

حدود 23 میلیون خانوار می توانند از یک امکان خرید اعتباری اضطراری به میزان یک میلیون تومان با باز پرداخت 2 ساله و نرخ 12 درصد استفاده کنند

وی ادامه داد: در فروردین ماه نیز این روند ادامه خواهد داشت . این یک حمایت از کف فعالیتهای اقتصادی جامعه برای کسانی بود که از آسیب پذیرترین قشر در این شرایط بیماری کرونا در سطح کشور هستند . علاوه بر اینها و همان طور که رییس جمهور محترم اعلام کردند حدود 23 میلیون خانوار می توانند از یک امکان خرید اعتباری اضطراری به میزان یک میلیون تومان با باز پرداخت 2 ساله و نرخ 12 درصد استفاده کنند .

بازدید از شرکت توفیق دارو

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با حضور در شرکت توفیق دارو از زیرمجموعه های دانش بنیان و تحقیقاتی تی پی کو در جریان تلاش های شبانه روزی این مجموعه قرار گرفت.

شرکت تحقیقاتی، مهندسی توفیق دارو، از مجموعه های دانش بنیان گروه دارویی تامین اجتماعی(تیپیکو) است که در زمینه تحقیقات، سنتز و تولید مواد موثره داروهای فناورانه و با ارزش اقتصادی بالا فعالیت می کند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، متخصصان این شرکت مطالعه و آزمایشات مربوط به تولید مولکول های دارویی که در کشورهای دیگر در روند کنترل و درمان احتمالی این بیماری تاثیرگذار بوده اند را نیز آغاز کردند که کار ساخت دو ماده موثره دارویی از تعداد شش مولکول دارویی منتخب، به پایان رسیده است.

محمدامین رضوانفر، مدیرعامل توفیق دارو، ضمن تشریح عملکرد شرکت در تولید مواد موثره دارویی، به بیان روند موفقیت های شرکت در سال های اخیر و ظرفیت های ایجاد شده در حوزه توسعه محصولات جدید و صرفه جویی ارزی ناشی از آن پرداخت.

گفتنی است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در محل سردیس شهدای داروپخش با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گرانقدر ادای احترام کرد .

 

رونمایی دارو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۹ ، ۰۰:۱۵
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران

 

 

تولید رینگ مسی با قطر ۲.۵ متر برای نخستین بار در کشور، توسط صنعتگران بخش خصوصی در اسفراین بومی سازی شد.

مدیرعامل شرکت صنعتی آذین فورج اسفراین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این قطعه صنعتی که در صنایع معدنی کاربرد دارد به همت صنعتگران این شرکت و بر اساس تفاهم نامه ای با جهاد دانشگاهی تهران در قالب تولید قطعات پروژه های ملی،  برای نخستین بار در کشور تولید شده است.

فرج الله علیزاده بدون اشاره به صرفی جویی ارزی صورت گرفته از این ناحیه افزود: تاکنون این قطعه صنعتی از خارج کشور وارد می شد که با تولید آن در داخل کشور از واردات این قطعه، که در دوران تحریم با مشکلات فراوانی هم صورت می گرفت، بی نیاز شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام جهاد دانشگاهی چند واحد صنعتی معدنی به دلیل نبود این قطعه و موانع موجود بر سر راه واردات آن در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود که با تولید آن در داخل، این مشکل برطرف شده است.

علیزاده گفت: تا کنون این شرکت ۵۰۰ نوع قطعه را برای صنایع مختلف کشور تولید کرده که ۴ قطعه آن برای نخستین بار در کشور بومی سازی شده است.

شرکت آذین فورج اسفراین، بزرگترین شرکت بخش خصوصی در استان خراسان شمالی است که ظرفیت تولید سالیانه ۹ هزار تن انواع قطعات صنعتی را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد و با داران بودن ۲ صنعت بزرگ فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دست آن، قطب صنعتی خراسان شمالی است.

 

رینگ مسی ۲.۵ متری

 


ایران امام خمینی انقلاب اسلامی دستاوردهای انقلاب اسلامی رینگ مسی ۲.۵ متری 

http://www.dastavardha.com/index.aspx?pid=99&articleid=267047

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۹ ، ۲۲:۲۶
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران

 

بومی‌سازی ساخت دستگاه ماموگرافی در کشور

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با بومی‌سازی ساخت دستگاه ماموگرافی موفق شدند دستگاه‌هایی را برای تشخیص سرطان پستان عرضه کنند که به لحاظ کیفیت تصاویر و قیمت تمام‌شده با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است.

امین عسکری‌راد، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان و مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا، زمینه فعالیت این شرکت را تولید تجهیزات تصویربرداری پزشکی دانست و گفت: تولید دستگاه ماموگرافی برای تشخیص سرطان‌های پستان از محصولات دانش‌بنیان این شرکت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نمونه آنالوگ این دستگاه در دهه ۸۰ تولید شده است، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ وارد تولید نسخه دیجیتال این دستگاه شدیم که در حال حاضر آن را به بازار عرضه کردیم و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

به گفته مجری طرح، حدود ۱۰۰ مرکز درمانی از این دستگاه بهره‌برداری کردند.

عسکری‌راد با اشاره به اهمیت تولید این دستگاه در کشور، خاطر نشان کرد: دستگاه ماموگرافی برای غربالگری و تشخیص سرطان پستان کاربرد دارد و در صورتی که این بیماری زودهنگام تشخیص داده شود، قابل درمان خواهد بود.

وی یادآور شد: این دستگاه قادر است ۲ سال قبل از آنکه توده سرطانی پستان قابل لمس باشد، آن را تشخیص دهد.

این محقق به بیان مزیت‌های رقابتی این دستگاه نسبت به نمونه‌های خارجی پرداخت و گفت: از لحاظ کیفیت تصاویر این دستگاه با بهترین نمونه‌های خارجی برابری می‌کند، ضمن آنکه قیمت تمام شده و هزینه‌های پس از فروش نیز از نمونه مشابه خارجی پایین‎تر است؛ چون دانش فنی این دستگاه کاملا در کشور بومی‌سازی شده است.

عسکری‌راد با بیان اینکه این دستگاه توسط برخی شرکت‌های رقبا از کشورهای آمریکا و ایتالیا وارد کشور می‌شود، افزود: این موجب رقابت میان ما و شرکت‌های وارداتی شده، به گونه‌ای که سبب ارتقای کیفیت دستگاه ماموگرافی تولیدی ما شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نیاز کشور به این دستگاه حوزه سلامت و پزشکی، گفت: طبق آمارها در حال حاضر تعداد ۳۰۰ دستگاه ماموگرافی دیجیتال در مراکز درمانی و تشخیصی نصب است که یک سوم آن از سوی این شرکت تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه سالانه میان ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه جدید وارد مراکز درمانی می‌شود، یادآور شد: خرید این دستگاه از سوی مراکز درمانی بستگی به خریدهای وزارت بهداشت دارد، چون بخش عمده‌ای از مشتریان ما بیمارستان‌های دولتی هستند و در صورت اختصاص اعتبارات میزان تقاضا برای خرید این دستگاه بیشتر خواهد شد.

به گفته این محقق، دستگاه ماموگرافی ساخته شده در کشور به کشورهای عراق و کره جنوبی صادر شده است.

https://www.isna.ir/news/99011708729/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۹ ، ۲۲:۲۲
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران

 

دستاوردهای علمی ایرانی ها از گوشه و کنار دنیا

در سالی که گذشت محققان ایرانی از گوشه و کنار دنیا تلاش کردند با اختراعات و اکتشافاتشان راه حل های مهمی را برای ارتقای زندگی بشر ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در سالی که گذشته محققان در جستجوی ارتقای زندگی بشر و حل چالش‌های پیش روی او اختراعات و ابداعات مختلفی را ثبت کردند. در این میان محققان ایرانی نیز بیکار نبودند و در سطح بین المللی به فعالیت خود و ارتقای زندگی انسان امروزی کمک کردند. این ابداعات و اکتشافات فقط مربوط به یک حوزه نبود.

محققان ایرانی در حوزه‌های مختلف ابداعات جدیدی ثبت کردند. سیمانی که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند، هیدروژل خود ترمیم شونده، لباسی که نشانگرهای حیاتی بدن را رصد می‌کند، تراشه‌ای که مطالعه درباره ابولا را تسهیل می‌کند، فقط بخشی از نوآوری‌های محققان ایرانی در سراسر دنیا است.

آنچه در زیر می‌خوانید بخشی از فعالیت‌های محققان ایرانی در سال ۱۳۹۸ در سراسر جهان است:

طراحی ربات‌هایی که به قمر تایتان می‌روند

«علی اکبر آقا محمدی» دانشمند ایرانی و یکی از محققان ناسا همراه گروهی از همکارانش در سالی که گذشت طرح اولیه از ربات‌های تغییر شکل دهنده را رونمایی کردند. این ربات‌ها در آینده می‌توانند در محیط‌هایی با آب و هوای خشن فضایی مانند تایتان (قمر زحل) فعالیت‌های اکتشافی انجام دهند.

ربات‌های مذکور طوری طراحی شده اند تا با توجه به سطحی که با آن برخورد می‌کنند، تغییر شکل دهند. آقا محمدی و همکارانش در آزمایشگاه JPL ناسا به وسیله یک پرینتر سه بعدی نمونه اولیه از رباتی ساختند که قادر به انجام مانورهای جالب توجهی است. ناسا در نظر دارد ربات تغییر شکل دهنده را از چند ربات کوچک‌تر بسازد که به طور خودکار سرهم می‌شوند و یک ماشین بزرگ‌تر به وجود می‌آورند.

محقق ایرانی ناسا ربات های تغییر شکل دهنده ساخت

تولید هیدروژلی که خود را ترمیم می‌کند

گروهی از محققان به رهبری زینب حسینی دوست در دانشگاه مک مستر کانادا با پرورش باکتریوفاژها توانسته اند هیدروژلی با قابلیت خود ترمیمی بسازند که در علم پزشکی و حوزه‌های دیگر کاربردهای زیادی دارد. حدود یک میلیمتر از سطح این ماده حاوی ۳۰۰ هزار میلیارد فاژ است. با دستکاری دی ان ای این فاژها می‌توان کاری کرد که ویروس‌ها به انواع مختلف باکتری حمله کنند. علاوه بر آن این ژل در مقابل باکتری‌های ضد آنتی بیوتیک نیز مقاوم است.

پرینتر سه بعدی که ماهیچه‌ها را جایگزین می‌کند

گروهی از محققان به رهبری دکتر علی تمایل پرینتر۳ بعدی قابل حملی ساخته اند که به طور مستقیم روی بدن بیمار داربست زیستی چاپ می‌کند تا به درمان ماهیچه‌های آسیب دیده کمک کند. با استفاده از این دستگاه نوعی هیدروژل مبتنی بر ژلاتین به طور مستقیم در شکاف ماهیچه قرار می‌گیرد. سپس به آن اشعه نور مافوق بنفش تابیده می‌شود تا داربست زیستی ساخته شده از فیبرهای ماهیچه مانند به ماهیچه‌های اطراف بچسبند. به این ترتیب به هیچ ساختار دیگری نیاز نیست. در مرحله بعد سلول‌های ماهیچه‌ای به قالب منتقل می‌شوند.

محقق ایرانی پرینتر سه بعدی برای جایگزین کردن ماهیچه ساخت

انگشتری که حرکات را ردیابی می‌کند

در سالی که گذشت یک محقق ایرانی به نام فرشید سالمی پاریزی با همکاری گروهی از پژوهشگران در دانشگاه واشنگتن یک انگشتر هوشمند طراحی کردند که حرکات انگشت را ردیابی می‌کند. این انگشتر «آئورا رینگ» نام دارد. این دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه تورنتو می‌گوید: انگشترهای هوشمند دیگر برای ردیابی مداوم حرکات انگشت نیازمند جریان کل اطلاعات از طریق ارتباط بی سیم هستند، در نتیجه انرژی زیادی مصرف می‌کنند اما «آئورارینگ» فقط ۲.۳ میلی وات برق مصرف می‌کند. همچنین این گجت می‌تواند میدان مغناطیسی ایجاد کند که دستبند به طور مداوم آن را ردیابی می‌کند.

محقق ایرانی انگشتری برای ردیابی حرکات انگشت ساخت

دستگاه قابل حمل برای شناسایی میکروب‌های آب

گروهی از محققان دانشگاه راتگرز به رهبری مهدی جوانمرد محقق ایرانی دستگاه قابل حملی برای بررسی میکروب‌ها و میکروارگانیسم های بسیار ریز ابداع کردند که در محیط‌های آبی و اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند. می‌توان از این ابزار برای ارزیابی میکروب‌ها، بررسی باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک و تحلیل جلبک‌هایی که در مرجان‌ها زندگی می‌کنند، استفاده کرد. این ابزار در اصل برای ارزیابی و بررسی جلبک ساخته شده و می‌تواند در میدان یا در محیط آزمایشگاهی واکنش میکروب‌ها و سلول‌ها نسبت به فشارهای زیست محیطی مانند آلودگی، تغییر دما یا میزان شوری آب را بررسی کند.

شناسایی سریع میکروبهای آبی با دستگاه قابل حمل محقق ایرانی

ابداع هوش مصنوعی که نانو ساختارهای فوتونیک را متحول کرد

گروهی از محققان ایرانی به سرپرستی علی ادیبی در انستیتو فناوری جورجیا (جورجیا تک) با استفاده از هوش مصنوعی روش جدیدی در دستیابی به چشم اندازی ارزشمند درباره نانوساختارهای فوتونیک ارائه کردند. هوش مصنوعی قادر است نور را برای کاربردهای مختلف مانند فراوری سیگنال، ارتباطات و محاسبات دستکاری کند. یاشار کیارشی‌نژاد، محمدرضا زنده‌شاهوار، سجاد عبدالله رمضانی، امید همت‌یار در این تحقیق شرکت کرده اند.

هوش مصنوعی محققان ایرانی نانو ساختارهای فوتونیک را متحول کرد

یافته‌های محقق ایرانی درباره میدان مغناطیسی ماه

گروهی از محققان به رهبری سعید میقانی، پژوهشگر ایرانی در دانشگاه MIT متوجه شده اند میدان مغناطیسی ماه حدود یک میلیارد سال قبل ناپدید شده است. میقانی و همکارانش صخره‌های ماه را در سال گذشته بررسی کردند. این بررسی‌ها نشان داد پس از کریستالی شدن هسته سیاره، میدان مغناطیسی آن چگونه از بین رفته است.

پژوهش های جدید یک محقق ایرانی درباره میدان مغناطیسی ماه

ساخت کارآمدترین باتری جهان با قابلیت حفظ ۵ برابر شارژ بیشتر

مهدخت شیبانی محقق ایرانی با کمک پژوهشگران در استرالیا باتری جدیدی ساخته که می‌تواند شارژ موبایل را برای ۵ روز متوالی حفظ یا به یک وسیله نقلیه برقی کمک کند مسافت هزار کیلومتر را بدون نیاز به شارژ طی کند. او ادعا کرد فناوری جدیدی از باتری ساخته که ۵ برابر نمونه‌های لیتیوم یونی شارژ نگه می‌دارد همچنین این کارآمدترین باتری لیتیوم- سولفور جهان است.

محقق ایرانی کارآمدترین باتری جهان را ساخت

ساخت تراشه پژوهشی ابولا

تاکنون هیچ درمان مؤثری برای ویروس ابولا کشف نشده است. فقدان مدل‌های انسانی برای بررسی تب هموراژیک ابولا یکی از مهمترین موانع در توسعه استراتژی‌های درمانی برای این بیمار است. از سوی دیگر مطالعه این بیماری بر روی حیوانات بسیار مشکل، پرهزینه و گاهی اوقات غیر ممکن است. در همین راستا گروهی از پژوهشگران به رهبری علیرضا مشاقی محقق ایرانی و استاد دانشگاه لیدن در هلند برای نخستین بار در سال گذشته فرایند بیماری ابولا و تب هموراژیک آن را بر روی یک تراشه کوچک بازسازی کردند. از تراشه ابولایی که مشاقی و همکارانش ساخته‌اند برای تست چند داروی جدید نیز استفاده شده است.

محقق ایرانی تراشه پژوهشی بیماری ابولا ساخت

تولیدبتن حافظ محیط زیست با فیبرهای پلی اتیلن

امیر حاجی اسماعیلی دانشجوی دکتری در مؤسسه تحقیقاتی EPEFL سوئیس نوعی بتن ابداع کرده که با فیبرهای پلی اتیلن تقویت شده است. این بتن علاوه بر قدرت بیشتر، سبکتر است و همچنین به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. در فرایند تولید این سیمان ابداعی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد دی اکسید کربن کمتری تولید می‌شود. همچنین این ماده ۱۰ درصد سبکتر است.

محقق ایرانی بتن حافظ محیط زیست تولید کرد

ابداع سیستم پیش‌بینی صاعقه با دقت ۸۰ درصد

امیرحسین مستجابی دانشجوی دکترا در دانشگاه EPFL لوزان سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده است که اطلاعات هواشناسی و هوش مصنوعی را ترکیب می‌کند و ۱۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از وقوع صاعقه زمان و مکان آن را با دقت ۸۰ درصد پیش بینی می‌کند. به گفته محققان این سیستم می‌تواند مکان وقوع صاعقه را تا شعاع ۱۸ مایلی مشخص کند.

محقق ایرانی  سیستم پیش‌بینی صاعقه  ابداع کرد

درمان اعتیاد با نصب الکترود در مغز

علی رضایی محقق ایرانی و مدیر انستیتو RNI در دانشگاه وست ویرجینیا با همکاری همتایان خود در دانشکده پزشکی این دانشگاه نخستین آزمایش بالینی را برای درمان اعتیاد با استفاده از تحریک عمیق مغزی انجام دادند. در این روش الکترودهایی در مغز نصب شد که تمایل معتاد به مصرف مواد مخدر را از بین می‌برد. این فرایند برای افرادی مناسب است که اشکال دیگر درمان را آزمایش کرده اند اما هنوز اعتیاد را ترک نکرده اند.

محقق ایرانی روش جدید برای درمان اعتیاد ابداع کرد

ابداع فناوری برای شناسایی سرطان پوست

همچنین در سال گذشته گروهی از دانشمندان به رهبری نگار متوسلیان و با همکاری امیر میربیک سبزواری از مؤسسه فناوری استیونز، فناوری ابداع کردند که با کمک پرتوهای موج کوتاه، شناسایی سرطان پوست را امکان پذیر می‌کند.

کد خبر 4877326 

http://mehrnews.com/xRtph

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۹ ، ۲۱:۱۷
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران

 

سامانه گندزدایی پیشرفته الکترولیز نمک طعام در بازکیاگوراب لاهیجان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت : سامانه گندزدایی پیشرفته الکترولیز نمک طعام با ظرفیت تولید روزانه 5 هزار محلول گند زدای آب ژاول در بازکیاگوراب لاهیجان افتتاح شد.
سید محسن حسینی افزود : تاکنون در گیلان 6 سامانه الکترولیز نمک طعام با ظرفیت تولید روزانه 35 هزار لیتر آب ژاول در گیلان فعال راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه از آب ژاول برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی در مقابله با گسترش ویروس کرونا استفاده می شود گفت : تاکنون 29 هزار لیتر آب ژاول در اختیار بیمارستان ها ، شهرداری ها ، دهیاری ها ، سپاه و ارتش قرار گرفت تا برای ضدعفونی کردن استفاده شود.

 

گندزدایی

 


ایران امام خمینی انقلاب اسلامی دستاوردهای انقلاب اسلامی سامانه  گندزدایی 

http://www.dastavardha.com/index.aspx?pid=99&articleid=267003

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۹ ، ۲۱:۰۵
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران

 

 

محققان دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به طراحی و تولید دستگاه های فرابنفش پرتابل و ضدعفونی کننده خانگی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدجواد براتی مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اقدامات دانش بنیان گسترده، مؤثر و سازنده محققان این دانشگاه پس از شیوع ویروس کرونا، گفت: این اقدامات در راستای مسئولیت اجتماعی این دانشگاه، پشتیبانی از فعالیت های ارزنده مجموعه بهداشت و درمان کشور و نیز حفظ و ارتقاء سلامت و آرامش روانی جامعه در حال انجام است.

وی با اشاره به تولیدات دانش بنیان پژوهشگران این دانشگاه در این عرصه، گفت: محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه تلاش ها به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از انتقال این ویروس، دستگاه های ارزشمندی را به منظور گندزدایی و ضدعفونی نمودن اشیاء مختلف ساخته و به تولید انبوه رسانده اند.

وی اضافه کرد: دستگاه ضدعفونی کننده خانگی با بهره گیری از پرتو فرابنفش و نیز دستگاه فرابنفش پرتابل با استفاده از فناوری های نوین، دو محصول ارزشمندی است که به طور مجزا و توسط محققان این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

براتی افزود: در مهم ترین اقدام و در یک تعامل بسیار خوب میان دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت فولاد مبارکه و با سرمایه گذاری این صنعت، یکی از بزرگ ترین و پیشرفته ترین خطوط تولید ماسک های استاندارد N۹۵ کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال راه اندازی است.

وی به ویژگی های منحصربفرد این خط تولید ماسک اشاره کرد و گفت: تولید روزانه بالغ بر ۲۰ هزار ماسک استاندارد پنج لایه و شش لایه N۹۵ با بالاترین کیفیت، تولید محصول در محیط کاملاً تمیز و ایزوله و بهره گیری از سیستم مکانیزه و سطح اتوماسیون بالا، از جمله خصوصیات بارز این خط تولید است.

براتی، تصریح کرد: کل فرآیند طراحی و ایجاد این خط تولید پیشرفته توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان و با محوریت بنیاد حامیان این دانشگاه به انجام رسیده و پیش بینی می شود که حداکثر تا پایان فروردین ماه به بهره برداری کامل برسد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان به تلاش های دیگر متخصصان این دانشگاه در حوزه تولید ماسک های استاندارد بهداشتی اشاره کرد و افزود: به همّت متخصصان پژوهشکده های نانوفناوری و زیست فناوری این دانشگاه در شرکت نانوزیست صنعت اهورا که از جمله شرکت های دانش بنیان رویشی دانشگاه صنعتی اصفهان است، خط تولید پارچه های نانو منطبق با استاندارد N۹۵ طراحی، ساخته و راه اندازی گردید.

وی ادامه داد: این خط تولید نیز به طور روزانه، پارچه های استاندارد به منظور تولید بیش از ۱۵ هزار ماسک نانو را فرآوری و تولید می کند.

براتی، همّت اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان در تولید ماسک های تنفسی را از دیگر تلاش های محققان این دانشگاه در عرصه حمایت از بهداشت و سلامت جامعه برشمرد و بیان کرد: از نخستین روزهای شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته و با همکاری نزدیک شرکت ماهوت اصفهان و شرکت الیاف توانمند صنعتی اصفهان که از دیگر شرکت های رویشی این دانشگاه است، روزانه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ ماسک سه لایه مطابق با استانداردهای بهداشتی درحال تولید است.

وی به تلاش های ارزنده دانشجویان در انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی نساجی این دانشگاه به منظور تولید گان های استریل جهت ارائه به کادر درمانی کشور اشاره کرد و افزود: به همّت این دسته از دانشجویان و با همکاری خودجوش تعدادی از دانشجویان داوطلب، روزانه بیش از ۱۰۰ عدد لباس استریل بیمارستانی در دانشگاه صنعتی اصفهان تولید می گردد.

براتی اضافه کرد: این محصولات نیز که با تأیید معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت تولید می شود، از ابتدای سال جاری و با همکاری بیش از ۲۰ تن از دانشجویان، در یکی از کارگاه های دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان در حال تولید است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، تولید بیش از هزار بسته محلول ضدعفونی کننده توسط گروه های دانشجویی در حوزه معاونت فرهنگی این دانشگاه، توزیع ماسک، دستکش و محلول های ضدعفونی کننده در تعدادی از مناطق محروم استان و همیاری با گروه های جهادی فعال در حوزه سلامت در اصفهان را نیز از جمله اقدامات دانشجویی در حوزه مسئولیت های اجتماعی دانشگاهیان در این بحران بیان کرد.

 

دستگاه های فرابنفش پرتابل و ضدعفونی کننده

 


ایران امام خمینی انقلاب اسلامی دستاوردهای انقلاب اسلامی دستگاه های فرابنفش  پرتابل  و  ضدعفونی کننده

http://www.dastavardha.com/index.aspx?pid=99&articleid=267007

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۹ ، ۲۱:۰۴
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران

 

 

شرکت ایسکرا اتوالکتریک ایران از شرکت های زیر مجموعه ی کروز در زمینه تولید انواع دینام و استارت خودروهای سواری است که توانست در سال 98 بیش از 90 درصد از اجزای تشکیل دهنده این دو محصول را بومی سازی کند.

شرکت ایسکرا اتوالکتریک ایران از شرکت های زیر مجموعه ی کروز در زمینه تولید انواع دینام و استارت خودروهای سواری است که توانست در سال 98 بیش از 90 درصد از اجزای تشکیل دهنده این دو محصول را بومی سازی کند.
شرکت ایسکرا به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان استارت و دینام خطوط تولید خودروهای داخلی، در سال های فعالیت خود موفق به اخذ گواهینامه های متعددی از جمله استانـدارد مدیریت کیفیت IATF16949:2016، ISO9001:2015  و... شده است. علاوه بر آن ایسکرا دارای تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته مطابق تکنولوژی های نوین می باشد که دارای گواهینامه های استاندارد بین المللی 17025ISO/IEC، آزمایشگاه همکار اداره استاندارد ملی ایران در آزمون های استارت و دینام خودرو و سختی سنجی فلزات و صلاحیت کالیبراسیون ابعادی و فشار است و در بین 500 شرکت برتر کشور رتبه 302 را داراست.
ایسکرا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و دستگاه های پیشرفته و همچنین با کمک جوانان و مهندسان نخبه توانست در سال گذشته بیش از 90 درصد از اجزای استارت و دینام خودرو را داخلی سازی کند.
این شرکت با کسب مجوزهای لازم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عنوان شرکت دانش بنیان در زمینه طراحی استارت و دینام را به خود اختصاص داد و بدین ترتیب تنها شرکت در حوزه تولید این محصول برای خودروهای داخلی شناخته شده که طراحی انواع استارت و دینام را بومی سازی کرده است.
ایسکرا در سال گذشته با تامین استارت و دینام مورد نیاز خودروسازان و تحویل به موقع تعهدات خود تلاش کرد تا خودرویی در کف کارخانه نماند و بدین منظور شرکت مگاموتور سایپا طی مراسمی از این شرکت تقدیر به عمل آورد.

در کنار این دستاوردها، از جمله برنامه های آتی شرکت ایسکرا می توان به طراحی و ساخت انواع موتورهای DC، مجموعه های مونتاژی وابسته از قبیل شیشه بالابر، برف پاک کن و ... و مشارکت در تولید قطعات خودروی برقی در آینده اشاره کرد.

 

 

دینام ماشین

http://www.dastavardha.com/index.aspx?pid=99&articleid=267000


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۹ ، ۰۰:۲۹
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران

کیت ایرانی کرونا

کیت ایرانی تشخیص کرونا با همت محققان کشورمان برای نخستین بار در خاورمیانه با تشخیص ۱۰۰ درصدی تولید شد. 

فیلم   

https://www.iribnews.ir/00BEMi

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۹ ، ۰۱:۱۰
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران

 

 

دانشکده علوم پزشکی آبادان با ابراز تأسف از تکذیب خبر دستاورد پزشکان آبادانی، اعلام کرد: روش جدید درمان کرونا با موفقیت همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان روز گذشته در مصاحبه ای از تایید اثر بخشی روش جدید درمان کرونا خبر داد و گفت: روش ابتکاری متخصصان بیمارستان طالقانی آبادان روی  ۳۰ بیمار کرونایی، میزان مرگ و میر بیماران حاد را به صفر رساند.

در پی اعلام این خبر ، مسوولان دانشگاه جندی شاپور اهواز اقدام به تکذیب خبر فوق کردند.

حسین کایدخورده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: به دنبال انتشار خبرتأثیر موفقیت آمیز یک داروی ضدویروس در درمان بیماری COVID-19  توسط محققین دانشکده علوم پزشکی آبادان با کمال تعجب شاهد خبر تکذیب آن توسط یکی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بودیم.

وی گفت:  نخست اینکه این تجربه موفق حاصل یک کارآزمایی بالینی مبتنی بر روش های کاملاً علمی و با رعایت اصول اخلاقی زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اخذ مجوزهای لازم بوده و نتایج به دست آمده کاملاً علمی و موثق است.

کایدخورده افزود: دوم اینکه مورد فوت ذکر شده در آن خبر مربوط به گذشته و قبل از این تجربه بوده و البته واضح و مبرهن است که حتی بهترین روش های درمانی در افراد بسیار ناتوان و موارد خیلی شدید ممکن است با مرگ همراه باشد و اصولا در هیچ کجای دنیا نیز هیچ درمانی صد درصد موثر نیست.

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان، با بیان اینکه در این تجربه موفق، مواردی همچون؛ سرعت روند بهبودی بیمار، اصلاح اختلالات آزمایشگاهی، مدت زمان اقامت در بیمارستان و مرگ و میر بررسی شده ، گفت: در همه موارد نتایج مثبت و با موفقیت همراه بوده است.

وی افزود: جای بسی تأسف است کسی که هیچگونه اطلاعی از جزئیات این تحقیق ندارد و اساسأ در حوزه مدیریت و اختیارات وی نمی باشد اقدام به تکذیب چنین خبری می کند.

 

کرونا

 


ایران امام خمینی انقلاب اسلامی دستاوردهای انقلاب اسلامی کرونا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۹ ، ۰۱:۰۷
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران

 

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان از ساخت پره توربین های گازی میتسوبیشی نیروگاه قم برای نخستین بار در کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن امیری، با اشاره به انجام عملیات تعمیرات اساسی یا اورهال در نیروگاه قم و بکارگیری از برخی توانمندی های داخلی برای نخستین بار در این عملیات اظهار کرد: به دنبال انجام تعمیرات اساسی دوره ای در نیروگاه قم که با هدف آمادگی ۱۰۰ درصدی این نیروگاه برای تولید انرژی در زمان اوج مصرف در کشور انجام شد، مهندسان این نیروگاه موفق شدند برای نخستین بار پره های توربین گازی واحد ۴ این نیروگاه را که تا پیش از این از کشورهای خارجی وارد می شد، با مشارکت دیگر مهندسان توانمند کشورمان در داخل، ساخته شد.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: این پره ها برای اولین بار با مشارکت گروه مپنا طی مدت ۶ ماه داخلی سازی و تولید شد و برای نخستین بار در ۲۵ سال گذشته، بر روی یک واحد گازی نیروگاهی نصب شد.

وی با بیان اینکه برای این تعمیرات ۱۸۰۰ نفر ساعت کار انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در ایران پره متحرک ردیف اول، توسط شرکت های داخلی تولید و مورد استفاده قرار گرفته است.

امیری اضافه کرد: با ساخت این پره ها در داخل کشور، علاوه بر تأمین نیاز نیروگاه های موجود، متخصصان و مهندسان کشورمان از خروج بیش از ۲۵ میلیون یورو به خارج از کشور جلوگیری کردند.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد افزود: واحد چهار گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قم که به منظور بازدید مسیر گاز داغ (HGP) طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل دیسپاچینگ ملی از تاریخ ۱۵ اسفندماه ۹۸ برای مدت ۲۱ روز از شبکه سراسری برق خارج شده بود با همت و تلاش کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی قم، ۳ روز زودتر از موعد مقرر به شبکه سراسری برق پیوست.

امیری ادامه داد: در این عملیات اجزای اتاق احتراق، نازل های سوخت، پره های ثابت و متحرک، ژنراتور، سیستم تحریک و همچنین تجهیزات کمکی شامل سیستم های روغن کاری و خنک‎کن و تجهیزات ابزاردقیق مورد بازرسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین واحد ۲ بخار نیروگاه سیکل ترکیبی قم نیز که به منظور انجام بازدید دوره ای سالیانه با هماهنگی مرکز کنترل دیسپاچینگ ملی از تاریخ ۲۱ اسفندماه سال ۹۸ از شبکه سراسری برق خارج شده بود، ۲ روز زودتر از موعد مقرر به مدار بازگشت و در حال حاضر نیز آمادگی کامل برای ورود به اوج مصرف را دارا است.

بر اساس این گزارش، نیروگاه سیکل ترکیبی قم در کیلومتر ۱۵ جاده قم اراک با چهار واحد گازی هر یک با قدرت ۱۲۸.۵ مگاوات و دو واحد بخاری هر یک با قدرت ۱۰۰ مگاوات توان تولید نامی در مجموع ۷۱۴ مگاوات را دارا است.

 

پره توربین گازی

 


ایران امام خمینی انقلاب اسلامی دستاوردهای انقلاب اسلامی پره توربین های گازی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۹ ، ۰۱:۰۵
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران

 

 

سامانه دفاع بیولوژیک تاکتیکی قائم نیروی هوایی ارتش در محل سازمان تحقیقات و خودکفایی این نیرو رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی ارتش، سامانه دفاع بیولوژیک تاکتیکی قائم نیروی هوایی ارتش با حضور  معاون هماهنگ کننده نهاجا در محل سازمان تحقیقات و خودکفایی این نیرو رونمایی و بکارگیری شد. 
امیر خلبان مهدی هادیان در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه این سامانه توانایی رفع آلودگی و گندزدایی از تاسیسات پیرامونی در حجم وسیع را دارا بوده و در مدت دو ساعت با مخزن دو هزار لیتری قادر به ضدعفونی ده ها کیلومتر است، گفت: قابلیت رفع آلودگی و ضدعفونی در هر نوبت استفاده با وسعت ۸۶ هزار و  ۴۰۰ متر مربع، خاصیت رفع آلودگی و گندزدایی از اماکن محیطی، پخش مواد ضدعفونی، رفع آلودگی و گندزدایی به صورت مه پاش با قابلیت پرتاب تا ۱۰ متر در هر ثانیه به وسعت ۱۲ متر از دیگر توانمندی های این سامانه دفاع بیولوژیکی است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه دفاع بیولوژیک تاکتیکی قائم نهاجا به همت متخصصان و کارکنان ولایی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با کار جهادی و در مدت زمان بسیار کوتاه طراحی و تولید شد و در اختیار یگان های جنگ های نوین و بهداشت و درمان نیروی هوایی قرار گرفت.

 

سامانه دفاع بیولوژیک تاکتیکی قائم

 


ایران امام خمینی انقلاب اسلامی دستاوردهای انقلاب اسلامی سامانه دفاع بیولوژیک قائم 

http://www.dastavardha.com/index.aspx?pid=99&articleid=266860

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۹ ، ۰۲:۲۱
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران

اختراع دستگاه تب سنج کرونا

دستگاه تب سنج استندی لیزری به همت شرکت گسترش صنعت خاورمیانه برای اولین بار در کشور ساخته شد و دقت در سنجش دما و سرعت تشخیص از ویژگی‌های منحصربفرد این دستگاه است.

دانلود فیلم    

http://<div id="video-display-embed-code_4633491" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2672043/4633491?width=400&height=300"></script></div>

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۹ ، ۰۲:۲۰
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران

 

 

رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: این شرکتها که اکنون به سمت تاثیر گذاری در اقتصاد کلان حرکت می کنند در سال ۹۸، برابر با ۱۲۰هزار میلیارد تومان فروش داشته اند.

دکتر اسماعیل قادری فر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سهم تولید دانش بنیان ها در تولید ملی افزود: معاونت علمی و فناوری سعی کرده در سالهای اخیر با حمایت از ایجاد و توسعه شرکتهای دانش بنیان در معنی دار شدن اقتصاد دانش بنیان و تاثیرگذاری آن بر اقتصاد کلان کشور برنامه ریزی کند.

رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تعداد شرکتهای دانش بنیان احراز صلاحیت شده از مرز ۴ هزار و ۸۰۰ شرکت تا پایان بهمن ماه امسال عبور کرده است، بیان کرد: برنامه حمایت از شرکتهای دانش بنیان رسما از سال ۹۳ آغاز شده و از آن به بعد هم شاهد این هستیم که تعداد شرکتها افزایش یافته اند.

وی با تاکید بر اینکه شرکتهای دانش بنیان به مرحله ای رسیده اند که فروش و صادرات به سایر کشورها دارند، گفت: البته این شرکتها در راستای تامین نیاز مردم گام بر می دارند. اکنون میزان فروش و صادرات این شرکتها به قدری رسیده که می توانند در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشند؛ این میزان در سال های اخیر نیز بیشتر شده است.

رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری با اشاره به میزان فروش شرکتهای دانش بنیان در سال ۹۷ گفت:  خوشبختانه فروش شرکتها در سال ۹۷، برابر با ۹۰ هزار میلیارد تومان ارزیابی شده و نشان دهنده این است که کم کم مقوله اقتصاد دانش بنیان در منظومه اقتصادی کشور تاثیر گذار بوده و به سمت تاثیر گذاری در اقتصاد کلان  حرکت می کنند.

فروش دانش بنیان در سال ۹۸ از مرز ۱۲۰هزار میلیارد تومان عبور کرد

وی با اشاره به فروش شرکتهای دانش بنیان در سال ۹۸ تاکید کرد: فروش این شرکتها در سال ۹۸ از مرز ۱۲۰هزار میلیارد تومان عبور کرد. فروش این شرکتها بیشتر در حوزه دارو، سلول بنیادی و طب بازساختی، لیزر و فتونیک و فناوریهای پیشرفته بوده است.

قادری فر با بیان اینکه این محصولات علاوه بر محصولات جدید که با نوآوری و توسعه تکنولوژی به تولید رسیده اند، محصولاتی جایگزین اقلام وارداتی بوده است، گفت: میزان فروش این شرکت ها تاثیرگذاری زیادی در صرفه جویی ارزی داشته است. به عنوان مثال در حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی ۳درصد وابسته به کشورهای خارجی هستیم که امید داریم این سه درصد را تا سال آینده برطرف کنیم؛ در سایر حوزه ها نیز همینطور است.

رشد ۳۰ درصدی تعداد شرکتهای دانش بنیان طی یک سال

قادری فر با بیان اینکه برآوردهای ما حاکی از این است که با توجه به تحریم های اقتصادی از سوی استکبار جهانی امریکا، شرکتهای دانش بنیان از لحاظ کمی رشد داشته اند، تاکید کرد: سال ۹۷ تعداد ۳هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان تایید شده بودند ولی این تعداد در سال ۹۸ به ۴ هزار و ۸۰۰ شرکت دانش بنیان و رشد سی درصدی رسید.

وی ادامه داد: این نشان می دهد که در تنگناهای اقتصادی کشور ناشی از تهدید های استکبار جهانی و تحریم، شرکتهای دانش بنیان توانسته اند خوش بدرخشند به طوریکه توانستند بار تامین نیازمندیهای مردم را از طریق تولیدات فناورانه و کسب و کارهای دانش بنیان به دوش بکشند.

رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به میزان اشتغال در شرکتهای دانش بنیان ادامه داد: آمار اشتغال شرکتهای دانش بنیان  تا کنون بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر است.

 

سلول های بنیادی جنینی

 


ایران امام خمینی انقلاب اسلامی دستاوردهای انقلاب اسلامی رهبر انقلاب اسلامی دانش بنیان 

http://www.dastavardha.com/index.aspx?pid=99&articleid=266932

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۹ ، ۰۲:۱۸
وانت بار فراهانی 09187639536 اراک فرمهین تهران